עיצוב שמלת כלה הוא תהליך מיוחד ועדין המשלב את חלומה של הכלה עם הידע והמקצועיות של המעצבת. מה כולל התהליך ומה חשוב לדעת?

עיצוב שמלות כלה, כמו כל שלב ושלב בדרך לחופה, הוא תהליך מדהים אשר מחבר רגש, קסם, רומנטיקה, חד פעמיות, סגנון ואהבה. וכמו שאומר הפתגם הידוע, "אין יפה ככלה ביום חופתה". לפני שנדבר על עיצוב שמלות כלה, חשוב לזכור כי כל כלה היא מיוחדת במינה. כל אישה היא עולם ומלואו, ועל כן עיצוב שמלת כלה הוא תמיד חוויה אישית, גם עבורי כמעצבת. על כן, אני יודעת היטב שעליי להבין אותך, הכלה, ולגזור מתוך אישיותך (ומנתוני גופך) את השמלה המתאימה לך ביותר.

תהליך העיצוב – תפירת שמלת כלה בהתאמה אישית

תהליך העיצוב בסטודיו שלי מתחיל אצלך – עם חלומותייך, שאיפותייך ורגשותייך. ביחד ננסה להבין מהו הסגנון שלך? על מה את חולמת כשאת רואה את עצמך בלבן? האם את מעוניינת בשמלה סקסית או צנועה? האם בא לך לרגש עם שמלה שיקית וייחודית? האם דווקא הסגנון הקלאסי מדבר אלייך? נשמע כיף? ובכן, זה רק משתפר. לאחר שנעשה את ההיכרות הראשונית, נבחן ביחד את הדגמים בסטודיו ונתחיל לגבש רעיון. רעיון אשר יהפוך בהמשך לשמלת כלה בלתי נשכחת. גם היום, בתור מעצבת שמלות כלה אשר כלות רבות עברו תחת ידה, אני תמיד נפעמת מהאופן שבו הרעיון הראשוני מתגבש לכדי שמלה מוגמרת.

כנגד ארבע מדידות דיברה שמלת כלה

על פי רוב, תהליך עיצוב שמלת כלה מורכב מפגישה ראשונית וארבע מדידות שבכל אחת מהן השמלה מתקרבת עוד קצת לכדי הדגם הסופי. בשלב ראשון, לאחר שתבחרי את הדגם של השמלה, נעבור לבחירת הבדים המתאימים. אשמח להכיר לך את הבדים האיכותיים והחדשים ביותר, וכן את הטרנדים הבולטים בענף שמלות הכלה. לגבי בחירת הבד, זהו חלק חשוב בעיצוב השמלה וסגנון הבד קובע במידה ניכרת את המראה הסופי. בחירה נכונה של הבד תלויה לא רק בשמלה המיועדת אלא גם בכלה המיועדת. צבעים מסוימים של לבן מתאימים לעור בהיר, בעוד צבעים אחרים יהלמו דווקא בחורה בעלת עור כהה. בפגישה הזו נבחר גם את הגזרה המחמיאה ביותר ונדאג שהיא תתאים לפרופורציות של גופך. בזכות תפירה אישית ויצירתיות, אתאים לך כמעט כל גזרה שתרצי בה.

במדידה הראשונה של השמלה, הנערכת לאחר בחירת הדגם והבד, נחליט על עומק המחשוף ונסמן תיקונים בבד השמלה בהתאם לגופך. לאחר מכן, ניפגש למדידה שנייה בה תוכלי לראות את השמלה בתוספת השרוולים שבחרת, אפליקציות, תחרות וקישוטים. זוהי ללא ספק אחת המדידות המרגשות ביותר והיא זו שמכניסה אותנו ממש לאווירה הנכונה. במדידה השלישית נוכל כבר להתרשם מדגם כמעט מוגמר וזהו המקום לחשוב על אלמנטים נוספים כמו נעליים, אורך השמלה וכו'. אגב, בשלב זה מומלץ להתחיל לתכנן גם תסרוקת ואיפור שיתאימו לשמלה. המדידה הרביעית היא בדרך כלל המדידה האחרונה ובסופה הכלה לוקחת עמה את השמלה. כמובן שאת מוזמנת להתלבש ביום החופה בסטודיו שלי.

מתי להתחיל את תהליך העיצוב?

כלות בוחרות להתחיל את "המסע" אל השמלה בפרקי זמן שונים לפני החופה. למשל, ישנן כלות מסודרות ומאורגנות אשר דואגות לכך כבר כחצי שנה לפני החתונה, ולעומתן כלות קלילות אשר בוחרות מעצבת שמלות כלה כשלושה חודשים לפני שבירת הכוס (ואף פחות). אם את שואלת אותי, "יפה שעה אחת קודם". מהרגע שיש תאריך לחתונה, וברור כמה זמן עומד לפנייך, כדאי שתתחילי לכוון את עצמך אל השמלה שלך. ראשית, כפי שניתן לראות, עיצוב שמלת כלה איננו תהליך של יום אחד. מדובר במסע בן כמה מדידות המושפע לא רק מעבודת המעצבת אלא גם מנתוני גופך המשתנים. כמו כן, בחירת השמלה רלבנטית גם לאלמנטים נוספים כמו נעליים, איפור, תסרוקת ועוד. היות והשמלה תמיד עומדת במרכז, הקדימי את צעדייך.

הטיפ של פפה

העצה החשובה ביותר שלי אלייך, הכלה, היא להתרגש! התרגשי מכל התהליך, תהיי מחוברת אליו ותני לעצמך לחלום. קבעי מראש פגישת ייעוץ (אשמח לקבל אותך בסטודיו שלי לשמלות כלה בפתח תקווה), פני לעצמך יום חופש מהעבודה ואל תבואי "סחוטה" מעייפות. בואי בהרגשה של יום כיף וקחי עמך חברה או בת משפחה. אני תמיד ממליצה להגיע עם בת משפחה או חברה שאת סומכת עליה, ולא לבוא עם "פמליה" שלמה של יועצות אשר עלולה יותר לבלבל מלעזור.