איך תדעי להתאים את גזרת השמלה למבנה הגוף שלך? איזו גזרה תחמיא לך ותדגיש את החלקים שאת רוצה להדגיש? במדריך גזרות שמלות כלה שלפניך תמצאי טיפים שימושיים…

אם את בחורה שאוהבת ללכת עם שמלות ביום-יום, את בוודאי כבר יודעת היטב מהן הגזרות שמחמיאות לך, ומהן הגזרות שבהן את מרגישה הכי בנוח. את כמובן מכירה בדיוק את הגוונים שעושים לך טוב, ואת האורך האופטימאלי שאת אוהבת. עם זאת, שמלת כלה היא לא שמלה רגילה. זוהי שמלה חד פעמית אשר חייבת להיות יוקרתית אך אלגנטית, תוססת אך מעודנת, מרשימה אך נוחה, והכל בדיוק "כמו שצריך". כעת, בואי ננשום עמוק, נרגע, ונבין מעט איך בוחרים גזרה של שמלת כלה.

וואוו, רגע, איך בוחרים גזרה לשמלת כלה?

בחירת גזרה לשמלה היא משימה לא קלה. כל קטלוג שמלות כלה מציע מבחר אדיר של שמלות מכל הסוגים והמינים. לכן, כדאי שתכירי את הגזרות השונות ואת האופן שבו הן מתכתבות עם מבנה גופך. כמו כן, חשוב שתזכרי שכשאת מביטה על שמלה בקטלוג, הדגם מונח על דוגמנית עם פרופורציות שונות משלך. בעת בחירת הסגנון, עלייך לדעת ששמלת כלה היא שמלה אישית שחייבת להתאים לנתונייך ולמבנה גופך.

התבלבלת? ובכן, אל דאגה. מעצבת שמלות כלה תדע כיצד לחבר בינך לבין שמלת החלומות שלך. זאת, על ידי עיצוב שמלת כלה בהתאמה אישית לגופך, שימוש בבדים מתאימים, הוספת אלמנטים במקומות הנכונות, משחקי שקיפויות ותחרות, בחירה מדויקת של המחשוף ועוד. מיותר לציין כי כל אחת מהגזרות שיתוארו להלן יכולות להיות מעוצבות גם בתור שמלת כלה צנועה. כמו כן, ישנן גם גזרות אשר משלבות חצאית שניתן להסיר במהלך הערב (וליהנות גם משמלת כלה בסגנון נפוח ונסיכתי בחופה, וגם מחופש לרקוד וליהנות עם שמלת כלה נשפכת בעודך רוקדת על הרחבה).

למה להתחיל עם ייעוץ מקצועי

בבואך לבחור גזרה לשמלת כלה עלייך להתייעץ עם מעצבת מקצועית אשר את סומכת עליה ובוטחת בה. מקצועיותה וניסיונה של המעצבת באים לידי ביטוי לא רק בהתאמת מבנה הגוף לגזרה, אלא גם במתן מענה יצירתי לאתגרים שונים אשר עולים על הפרק בתהליך הבחירה.

wedding-dress-siluets-guide-article2

מבנה שעון חול

מבנה גוף "שעון חול" הוא מבנה גוף עם מותן צרה לעומת קו החזה והירכיים. זהו מבנה גוף המתאים כמעט לכל הגזרות וזאת בעיקר כאשר השמלה מציבה במרכז את המותן הצרה. כלה עם מבנה גוף זה יכולה לבחור כמעט בכל גזרה שתחפוץ בה – נשפכת, צמודה, חצאית, עם מחוך, שמלת כלה גב חשוף וכו'. אם את מעט מלאה, תוכלי להדגיש את קימורי הגוף עם חצאית ומחוך.

מבנה גוף מלבני

מבנה גוף מלבני הוא מבנה גוף אשר מתאפיין בהיקפים זהים יחסית בירכיים, במותניים ובחזה. במקרה זה ניתן לייצר אשליה מרשימה של מותן צרה על ידי בחירת גזרה עם חתך רוחבי באזור המותן. מומלץ גם לשקול שילוב של חצאית רחבה או משוחררת אשר תעניק לגזרתך מרחב תנועה. שמלת כלה נפוחה, המתרחבת ונשפכת מקו המותן למטה, תוכל בהחלט לספק את המראה הרצוי.

מבנה גוף אגסי

מבנה גוף אגסי מתאפיין במותן וחזה צרים מאזור הירכיים. שמלות כלה למבנה גוף אגסי יכולות להיות שמלות אשר מדגישות בעזרת מחשוף רוחבי את אזור הכתפיים (למשל – סטרפלס או סירה). כמו כן, שרוולים יוסיפו אף הם דגשים נהדרים לשמלה. במידה ואת מעוניינת בשמלת כלה בגזרת A, כדאי ללכת על שמלת כלה נפוחה או גזרה אשר נשפכת מקו המותן ולמטה. בדים מסאטן או שיפון, בעלי נפילה רכה, יכולים להתאים.

מבנה גוף משולש הפוך

כלות עם מבנה גוף משולש הפוך, אשר כתפיהן רחבות יותר מהמותניים והירכיים, יכולות ליהנות ממראה פרופורציונאלי ומחמיא עם שמלה המטשטשת את אזור הכתפיים. לדוגמה, שמלה עם חלק תחתון אשר מדגיש את הירכיים והמותניים, ומחשוף קולר בחלק העליון. שמלת כלה עם חלק תחתון נפוח תתאים אף היא למבנה גוף זה, וכך גם גזרת בת הים. כדאי לשקול שימוש בבדי טול או סאטן אשר מבליטים את הנפח ומוסיפים המון עניין לבגד.

חזה גדול או חזה קטן

בדומה לכל שמלה, גם בשמלת כלה החזה הוא פרמטר חשוב שיש להשקיע בו אקסטרה מחשבה ויצירתיות. אם יש לך חזה קטן, מחשוף עדין יעשה את העבודה בצורה הטובה ביותר. אם את רוצה שמלת סטרפלס, אל תבחרי במחשוף V או לב, אלא בקו ישר המעניק נפח. כלות עם חזה גדול לעומת זאת יכולות לבחור במחשוף מעט עמוק יותר. אולם, מומלץ לדאוג לתמוך בחזה עם מחוך או חזיה ועדיף מחוך עם קו הממוקם מתחת לחזה. במידה ויש לך חזה גדול אבל את לא רוצה שמלה עם מחוך, עיצוב שמלה עם קאפים מובנים יכול להתאים.

הטיפ של פפה

בחירת גזרה לשמלת כלה היא חלק חשוב בתהליך עיצוב השמלה. טביעת עין מקצועית של מעצבת שמלות כלה, אשר כבר ראתה בחייה גזרה או שתיים, תוכל בהחלט לגשר על הפערים בין המצוי לרצוי. פפה מזמינה אותך לקבלת ייעוץ מקצועי ללא התחייבות בסטודיו שלה, בו תוכלי למדוד ולהתרשם מקולקציית שמלות כלה 2016.